RESİM
Aret Gıcır’dan yeni sergi: ‘İmgeden Sonra’
Ressam Aret Gıcır’ın ‘İmgeden Sonra’ başlıklı kişisel sergisi açıldı. Öktem Aykut galerisinde ziyaretçilere açılan sergide Gıcır’ın 14 yeni tuvali izleyiciyle buluşuyor.
Rüyayı odağına alan bir sergi: ‘Rüya Beni’ne Uyanış’
Rüya, kimi kaynaklara göre bir algı, kimi kaynaklara göreyse bir duygu olarak tanımlanıyor. Hepimiz uyuduğumuz zaman rüya görürüz; ancak kimimiz bunları hatırlar, kimimiz içinse gözümüzü kapadığımız ândan açtığımız âna kadar hiçbir şey olmamıştır. Ben de çoğu zaman ikinci kategoride bulurum kendimi. Uyandığımda gördüğüm rüyaları hatırlama oranım çok düşük. Kimiyse sanki gerçek hayatta yaşanmış gibi anlatıyor, hissediyor rüyalarını. Gördüklerini ‘rüya defteri’ adı verdikleri o çok kişisel sayfalara uyanır uyanmaz not edenlerin sayısı bir hayli fazla.
Zamansız Osmanlı, ‘köksüz’ Cumhuriyet
Bir önceki yazımda, Resim Heykel Müzesi ve müzenin eski yerinde açılan Millî Saraylar Resim Müzesi hakkında kısaca bilgi vermiş, günümüze hangi yollardan geçerek geldiklerinden bahsetmiştim.
İstanbul Resim ve Heykel Müzesi hafızasını arıyor
Yaz sezonunda çoğu sanat mekânında yeni sergi açılmadığı ve sıcaklarda bebekle dolaşmak zor olduğu için bir süredir sadece ulaşımı kolay olan, klimalı müzeleri ziyaret ediyorduk. Yıllarca Anadolu tarafında yaşadıktan sonra Avrupa yakasına taşınmanın en büyük avantajı sanat mekânlarına yakınlaşmak oldu. Avrupa yakasındaki bu bariz yoğunlaşmayı, sanatın merkezileşmesi, çoğu müzenin bu yakada bulunması ve yerli-yabancı turistler için bu yakanın daha güçlü bir çekim merkezi olmasıyla açıklanabilir. Bu yazıda, yıllarını ‘var ama yok’ olarak geçiren, ‘hafızasızlaştırma’ mağduru İstanbul Resim ve Heykel Müzesi ile, onu Dolmabahçe Sarayı’ndaki yerinden ederek açılan Millî Saraylar Resim Müzesi’nden bahsedeceğim.
Sahakoğlu’ndan sorgulayıcı bir sergi
Kirkor Sahakoğlu’nun yeni sergisi ‘Herkese Aitim ve Kimseye Ait Değilim’, 17 Mart Cuma günü açıldı. Kuzguncuk’taki Imoga Art Space’in ev sahipliği yaptığı sergide ressamın geçen yıl tamamladığı 24 tablosu yer alıyor.
Sahakoğlu'nun yeni sergisi açıldı
Sergide ressamın 24 tablosu yer alıyor.
Sanatçıların ortak endişesi: Güvencesiz çalışma koşulları
Sanatçılar Eda Gecikmez, Huo Rf, Neriman Polat ve Nazım Dikbaş’la, sürecin sanatçıları nasıl etkilediğini konuştuk.
Gürültüyü bir sergiliğine unutun
Karikatür dergisi Gırgır’ın önde gelen çizerlerinden Uğur Durak’ın ilk kişisel resim sergisi 20 Şubat’ta Ma Sanat Kadıköy’de açıldı. ‘Sessizlik Avı’ adını taşıyan ve 18 Mart’ta sona erecek sergi, galerinin, gösterilen yoğun talep üzerine 31 Mart’a dek uzatıldı. Gırgır’da çizmeye 1975 yılında başlayan Durak’la sergi vesilesiyle konuştuk.
Artsruni’nin eserleri yeniden İstanbul’da
Türkiye’deki son sergisi ‘Kedinin Rüyası’ ile büyük beğeni toplayan Artsrun Apresyan’ın (Artsruni) ‘Bir Bütün’ başlıklı yeni sergisi, 27 Nisan’da İmoga Art Space’te açıldı. Küratörlüğünü Baykar Demir’in üstlendiği sergide Artsruni’nin 14 yeni eserinin yanı sıra, daha önceki sergilerinde yer alan 10 resmin baskısı da bulunuyor.
Sahakoğlu’ndan tutkuya dair
Kirkor Sahakoğlu’nun yeni sergisi ‘Passion’, Millî Reasürans’ta açıldı. Sergide, sanatçının son dönem çalışmaları arasında yer alan 50’den fazla eser sanatseverlerle buluşuyor. Bir önceki sergisi ‘Utopia’da Adorno’nun “Hakikatin yalan, yalanın hakikat gibi göründüğü dönemeçteyiz şimdi” sözünden ilham alan Sahakoğlu, bu sergisinde Schönberg’in “Derine, derine, daha derine...” sözünden esinlenmiş. ‘Utopia’ ile eşzamanlı çalışmaya başladığı son sergisinde ressam, İtalya’da yaşadığı dönemden izleri tuvale yansıtmış. Soyut resimleriyle bildiğimiz Kirkor Sahakoğlu, ‘Passion’da yeniliklere açık bir yaklaşımda da bulunmuş. Buna en somut örnek, ressamın tablolarında kolajlara yer vermesi. Ressamla, 27 Mayıs’a dek görülebilecek sergisi üzerine konuştuk.