AK Parti’nin gizli seçmenleri

H&M, AK Parti döneminde Türkiye’ye geldi ve ‘Forever 21’ muhtemelen ‘yeni Türkiye’yi bekliyor. İstinye Park, Kanyon, Zorlu hepsi AKP döneminde hayatımıza girdi. Küçük esnaf ‘yeni Türkiye’ için çok eski kaldı.

NAYAT KARAKÖSE
nayatk@gmail.com

H&M, AK Parti döneminde Türkiye’ye geldi ve ‘Forever 21’ muhtemelen ‘yeni Türkiye’yi bekliyor. İstinye Park, Kanyon, Zorlu hepsi AKP döneminde hayatımıza girdi. Küçük esnaf ‘yeni Türkiye’ için çok eski kaldı. Harvey Nichols, Michael Kors, Prada, Stella Mccartney mağazalarını bir bir açtı. Victoria’s Secret bile sırrını AKP döneminde bizle paylaşmayı seçti.Yurtdışından gelip de ülkesinde VS mağazası bulunmayan arkadaşlarımıza önce Topkapı Sarayı’nı, ardından da gururla VS mağazasını gezdirir olduk. Geçmişte hiçbir şeyin bulunmadığı Türkiye’de bavulla Nescafe taşıyanların mutfağını, yeni Türkiye yolunda Nespresso makineleri süslüyor. Türkiye’de hiçbir şey olmamasının yarattığı kompleks yerini AVM’lerle örülmüş AKP döneminde ‘Türkiye’de yok yok’ gururuna bıraktı. AKP olmasaydı, tanesi 10 TL’ye makaronları La Durée’de zor yer, Armani Cafe’de 40-50 TL’lik pizzaları midemize indiremezdik. Hello Kitty World bile AKP döneminde geldi, çocukların sevincini yedirmeyecek binlerce aile var.

Vitrindekiler

Peki kim bu halen ama halen Türkiye genelinde yüzde 45,6 başarı sağlayan AKP seçmeni? Sosyal medyada ve bazı köşe yazarlarının analizlerinde kiloyla gidiyor ‘makarnacı, cahil, aptal, kömürcü’ gibi tanımlamalar ve artık karın doyurmuyor. AKP seçmeni bence sandığımızdan da heterojen. Koşulsuz, şartsız Yenikapı’ya mitinge giden kitle aslında vitrine konan. Vitrinin ardında, o vitrini düzenleyen varsıllar, zenginler, zenginleşenler ve ilkeleri ‘ya istikrar, ya ölüm’ olanlar var. Onların çocukları, eşleri, kardeşleri artık hem tüketici hem de vatandaş. Bu tüketiciliğin merkezinde de haz var. Önce haz pazarlanıyor, sonra o hazza alışanlar da istikrarın kaybolmasından endişe duyuyorlar. H&M’den, Harvey Nichols’dan, Eataly’deki yemek keyfinden vazgeçmeyecek ve daha çok tüketmek isteyecek, tükettikçe memnun olacak bir kitleyle belki de Yeni Türkiye’nin temelleri atıldı. Ayrıca bu kesimin genç-yetişkin olanları gayet eğitimli, donanımlı ve onlardan bazıları da belki de ortamlarda ‘CHP’ye oy verdim diyenler, hatta bir kısmı Yenikapı’da mitinge katılan yüzbinleri de ötekileştiren kitle…

‘İstikrarcı&hazcı’

Oyların kayda değer bir kısmını da oluşturan bu kesimi es geçmek, doğru bir okuma yapmamız önünde engel oluşturuyor. Başbakan Erdoğan’ın giderek otoriter bir tavır takındığını, yapılan yanlışları, öldürülen çocukları vs. gören; yiyorlar ama güzel şeyler yapıyorlar da deyip yola devam eden, kendi içinde katmanları da olan, bazı noktalarda veya görüşlerde ayrışan ama ‘istikrar’da birleşen bu kitleye yakından bakınca daha sağlıklı çözümlemeler yapacağımız kanısındayım.  Kapılarını daha bu hafta açan Apple Store’a gidip,  bu mağazada bulunması kaçınılmaz olan ‘istikrarcı&hazcı’ cenaha kulak kabartıp, ‘yeni Türkiye’nin istikrar temennisi ve haz pazarlanması ile nasıl kemikleştiğini görebilirsiniz.

Kategoriler

Derkenar