KİRKOR SAHAKOĞLU
Sahakoğlu’ndan sorgulayıcı bir sergi
Kirkor Sahakoğlu’nun yeni sergisi ‘Herkese Aitim ve Kimseye Ait Değilim’, 17 Mart Cuma günü açıldı. Kuzguncuk’taki Imoga Art Space’in ev sahipliği yaptığı sergide ressamın geçen yıl tamamladığı 24 tablosu yer alıyor.
Sahakoğlu'nun yeni sergisi açıldı
Sergide ressamın 24 tablosu yer alıyor.
Sahakoğlu’ndan tutkuya dair
Kirkor Sahakoğlu’nun yeni sergisi ‘Passion’, Millî Reasürans’ta açıldı. Sergide, sanatçının son dönem çalışmaları arasında yer alan 50’den fazla eser sanatseverlerle buluşuyor. Bir önceki sergisi ‘Utopia’da Adorno’nun “Hakikatin yalan, yalanın hakikat gibi göründüğü dönemeçteyiz şimdi” sözünden ilham alan Sahakoğlu, bu sergisinde Schönberg’in “Derine, derine, daha derine...” sözünden esinlenmiş. ‘Utopia’ ile eşzamanlı çalışmaya başladığı son sergisinde ressam, İtalya’da yaşadığı dönemden izleri tuvale yansıtmış. Soyut resimleriyle bildiğimiz Kirkor Sahakoğlu, ‘Passion’da yeniliklere açık bir yaklaşımda da bulunmuş. Buna en somut örnek, ressamın tablolarında kolajlara yer vermesi. Ressamla, 27 Mayıs’a dek görülebilecek sergisi üzerine konuştuk.
Galata Rum İlkokulu’nda bir ütopya
Kirkor Sahakoğlu’nun ‘Ütopya’ adlı ikinci kişisel sergisi, Galata Rum İlkokulu’nda izleyicisiyle buluşmaya devam ediyor. Foucault’nun heterotopyası ve Adorno’nun gerçeklik anlayışı üzerine kurguladığı o ‘yer’i soyut resimleri üzerinden anlatan sanatçının işleri hem kendi kişisel tarihine, hem de toplumsal hafızaya göndermelerde bulunuyor. Ancak sanatçının tasvir ettiği ütopya ne tam anlamıyla nostaljik bir geçmiş, ne de –resimlerdeki açık referanslara rağmen– bugünün Yunanistan’ı. Sahakoğlu’yla önümüzdeki aylarda Atina’ya taşınacak olan sergi ve sanat pratiği üzerine konuştuk.
‘Bu 24 Nisan’la ilgili bir sergi’
Kirkor Sahakoğlu 6 Mart’ta Depo’da açtığı sergide, soyut bir yaklaşımla, soykırımın neden olduğu ‘eksik’lere gönderme yapıyor.