HERA BÜYÜKTAŞÇIYAN
Çiftdüşün-çiftgörü: Orwell’in distopyası ve kavramsal sanat
Pera Müzesi’ndeki ‘Çifdüşün-Çiftgörgü’ adlı sergide yer alan Büyüktaşçıyan’ın heykeli adını Lord Byron’un Ermenice için kullandığı ‘Kayıp Cennet’in Dili’ tabirinden alıyor.
Ayırmayan sınırlar, eriyen kapılar
Hera Büyüktaşçıyan, TUNCA ve Derya Yücel, ‘…Çünkü Biz Olmadığımız Yerdeyiz…’ başlıklı sergiyi anlattı.
Hera ve TUNCA’dan ortak sergi
Hera Büyüktaşçıyan ve TUNCA, 7 Eylül’de Sabancı Üniversitesi Kasa Galeri’de açılacak sergiyle bir araya geliyor.
12 asırlık manastırın derinliklerinde
Küçükyalı ArkeoPark, Hera Büyüktaşçıyan’ın ‘Yerden çıkan hafif bir yükselti…’ başlıklı yerleştirmesine ev sahipliği yapıyor.
Bienalle Mıhitaryan’a dönüş
Bu yıl Venedik Bienali’nde Türkiye’den ve Diaspora’dan 16 Ermeni sanatçıyı bir araya getiren Ermenistan pavyonunda Hera Büyüktaşçıyan da bir çalışmasıyla yer alacak. 1717’de San Lazzaro’da Mıhitar Abba tarafından kurulan tarihi manastırda düzenlenecek olan sergi, yıllarca İstanbul’daki Mıhitaryan Okulu’nda öğrenim gören Büyüktaşçıyan için özel bir anlam ifade ediyor. “Bu davet, kimliğime dair gölgede kalan birçok şeyi daha net görmemi sağladı” diyen sanatçı, okulunun temellerinin atıldığı adaya, geçmişten gelen titreşimleri çağdaş sanatın diliyle yeniden yorumlamak üzere dönüyor. Büyüktaşçıyan, bienal için hazırladığı iki projede, ‘dil’ aracılığıyla, sergi mekânının kimliğini oluşturan çeşitli hikâyeler ile kendi sanatsal pratiği arasında kuvvetli bir bağ kuruyor.