Kabataş’a dev beton martı neden konamaz?

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kabataş’ta yapmayı planladığı transfer merkezinin şehrin yapısına zarar vereceğini savunan İstanbul Kent Savunması, ‘Kabataş’a dev beton martı neden konamaz?’ başlığıyla 10 maddelik, görselli bir metin hazırladı.

İstanbul Kent Savunması da Kabataş’taki martı projesine 10 maddelik bir metin yayınladı. Projede kamu yararı bulunmadığı vurgulanan metinde Boğaz’ın ekosistemine zarar verileceği uyarısında bulunuldu.

İstanbul Kent Savunması başta olmak üzere birçok sivil toplum örgütü ve meslek grubu, 27 Temmuz Çarşamba saat 18.00’e çağrı yaptı.

Kent Savunması tarafından yapılan yazılı açıklamada, “Sen de gel, İstanbul’a, tarihine, kültürüne, doğasına ve kolektif hafızasına karşı işlenecek en büyük suçlardan biri olan bu projeye karşı hep birlikte ‘Kabataş’a Dokunma!’ diye haykıralım” denildi.

*Kamu yararı yok 

En az üç sene Kabataş iskeleleri kullanılamayacak. Açıldığı zaman da halka bugünkünden daha iyi bir hizmet vermeyecek.

* Kamu hizmeti değil rant

Yapılmak istenen devasa bir yapı ve inşaatla rant sağlanması, transfer merkezi için bu kadar büyük bir inşaat projesine ihtiyaç yok.

*Hukuka ve imara aykırı

İstanbul çevre düzenleme planında yok. Koruma mevzuatına, şehircilik bilimine aykırı. Boğaziçi imar yönetmeliğine uygun değil. ÇED raporu mevcut değil. Sahil güvenliği onayı yok.

*Beton yığını – denizin doldurulması

83 bin metrekare beton yığını söz konusu. Boğaz’ın ekosistemine zarar verecek.

*Sahil vatandaşa kapatılacak

Sahil alışveriş merkezi ve otoparklarla İstanbullulara kapatılacak. Kabataş’ta deniz kenarına ulaşamayacağız.

*SİT alanına zarar verecek

Bir yanda Mimar Sinan’ın Molla Çelebi Camisi diğer yanda Valide Sultan Cami ve Dolmabahçe Sarayı’nın olduğu sahil şeridinin tarihi dokusu tamamen bozulacak.

*Düzenlemeye ihtiyaç var

Etap etap çalışlamalarla iskeleler rehabilite edilebilir. Kabataş şu anda da bir transfer merkezi. Basit iyileştirmelerle kamu yararına uygun şekilde o alan geliştirilebilir.

*Tramvay ve füniküler de kapanacak

Kabataş 3 sene kullanılamayacak. Hem o bölgede yaşayanlar hem de ulaşım için orayı kullananlara maliyeti çok ağır olacak.

*Deprem riski

Deprem riski olan bir bölgede denizin doldurularak böyle büyük bir inşaat yapılması ve kullanıma açılması çok tehlikelidir.

*Demokratik, bilimsel değil

Kimseye danışılmadı. Gerekli izinler alınmadı. Ulaşım istatistik bilgileri yok. Katılımcılık yok.

Kategoriler

Güncel