Pakrat Estukyan, Ara Dinkjian'ın, Kalan Müzik’ten çıkan ‘Hakikat-Umut, 1915-2015’ albümüne baktı.
1915 kırımının 100. yıldönümü, muhtelif anma etkinliklerinin yanı sıra, kültür-sanat alanında da önemli üretimlere ilham kaynağı olmaya devam ediyor. Ara Dinkjian da, Kalan Müzik’ten çıkan ‘Hakikat-Umut, 1915-2015’ adlı albümüyle, müzik dünyamıza bu çerçevede yeni bir soluk ekledi. Dünyaca ünlü ud virtüözü Dinkjian’ın müzikal serüveninde yeni bir deneyimi ima eden bu çalışma, belli ki önümüzdeki dönemde ses getirmeye devam edecek. Önceki albümlerinde çok çeşitli topluluklarla yan yana gelen Dinkjian’ın yeni albümü, bir kuartete solistlik yaptığı ilk çalışma. Özgün besteler ve gelenekselleşmiş ezgilerin yeni düzenlemelerinden oluşan albüme Ari Hergel’in yaptığı katkı kendini hemen belli ediyor. Dinkjian, albüm kitapçığında, bu katkının yanı sıra, yapımcı Hasan Saltık’ın projedeki rolüne de değiniyor: “Saltık benden Ermeni Soykırımı’nın 100. yıldönümünü anan bir cd kaydetmemi istedi. Bunu halkım için yapmamın önemli olduğunu vurguladığını hatırlıyorum. Türkiyeli bir Kürt’ten gelen bu istek, en hafif tabirle, oldukça sıra dışıydı.” Bu ‘sıra dışı’ istek, sıra dışı bir albümün doğurmuş.
Çalışmada, birinci kemanda Metehan Dada, ikinci kemanda Mert Kemancı, viyolada Hüseyin Kemancı ve viyolonselde Şenol Arkun’dan oluşan ‘İstanbul Strings’ kuarteti, gitarıyla Ari Hergel ve duduğuyla Özcan Gül yer almış; albüme, Onnik Dinkjian da vokaliyle katkı sunmuş. Çoğunun sözlerini bildiğimiz şarkıların vokal bölümlerini Ara Dinkjian’ın udundan dinliyoruz.
Sanırım Dinkjian’ın Hasan Saltık’a yönelik şükran duygularına bizler de dinleyiciler olarak katılmak durumundayız. Doğru kişiye yapılan doğru öneri, doğru sonucu da getirmiş.