BAĞIMSIZ MEDYA
"Doğrudan haber sitelerinin içeriğine ulaşabilecek bir okur-yayıncı ilişkisi yeniden tesis edilmeli"
Bağımsız gazetecilik alanında faaliyet gösteren bazı kurumların temsilcilerine göre Google Türkiye geçtiğimiz günlerde algoritma değişikliğine giderek bağımsız medya kuruluşlarının ‘Google Haber’ ve ‘Google Keşfet’teki görünürlüklerini azalttı. İnternet üzerinden yayın yapan medya kuruluşlarının, bu değişiklik sonrası reklam gelirlerinde ciddi oranda düşüş meydana geldiği belirtiliyor. Büyük şirketlerden ilan alamayan bağımsız ve eleştirel medya, ‘Google Reklamlar’ı aktif hale getirerek, tıklanma sayılarına göre gelir kazanıyor. Google Türkiye’nin değişikliğine birçok gazeteci tepki gösterdi. Gazeteci, akademisyen Can Ertuna ile Google’ın algoritma değişikliği üzerine konuştuk.