‘Birinci Dünya Savaşı’na Katılan Ülkelerden Mesaj Var- Gençler Cihan Harbini Farklı Perspektiflerden Tartışıyor ve Yazıyor’ başlıklı kitap, Tarih Vakfı Yurt Yayınları’ndan çıktı. Aralarında Getronagan Lisesi’nin de bulunduğu İstanbul’dan bir grup lisenin öğrencilerinin katıldığı, 2014-2016 arasında süren bir projenin ürünü olan kitabı, Tarih Öğretmeni Mehmet Ali Yapıcı Agos okurları için değerlendirdi.
Akademisyen ve öğretmenlerden oluşan bir ekip tarafından yayına hazırlanan, I.Dünya Savaşı kadar zaman alan (4yıl) bu uzun soluklu projeyi, tarihle ilgiliyim diyen herkesin; özellikle tarih eğitimi veren biz öğretmenlerin mutlaka incelemesi gerekir. Çünkü ülkemizdeki tarih eğitiminin problemleri düşünülürse bu tarz çalışmaların bizler için zihin açıcı, yol gösterici veya en azından bir model işlevi göreceği kanısındayım.
Ünlü Fransız düşünür ve tarihçi Voltaire “… tarih kralların çiftliği değil, milletlerin tarlasıdır. Her millet geçmişte bu tarlaya ne ekmişse onu biçer” der. Biz acaba bu tarlaya ne ekiyoruz ve ne biçiyoruz? Ülkemizde tarih eğitiminin kıyısından köşesinden temas etmiş ne kadar eğitimci, aydın veya entelektüel varsa hemen hemen hepsinin sorduğu, kafa yorduğu ancak bir türlü tatmin edici cevaplar bulamadığı bir sorudur bu. Tarihte içerik, dil, yöntem amaç ne olmalıdır? Bu soru üzerine günlerce tartışılabilir sayfalarca yazı yazılabiliriz. Ülkemizdeki tarih eğitimi üzerine sayısız olumsuzluktan bahsedilebilir.