Kabataş’ta martı ‘kâbusu’

Geçen Mayıs’ta onaylanan proje değişikliği kararıyla Kabataş’ta deniz doldurulacak, sit alanı olan sahile kanat çırpan dev bir martı şeklinde transfer merkezi inşa edilecek. Yoğun olarak kullanılan Kabataş Vapur İskelesi’ne, tramvay hattına ve Taksim’e çıkan fünikülere inşaat süresince ne olacağı ise tartışma konusu.

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin aldığı karardan sonra tekrar gündeme gelen ‘Kabataş Martı Projesi’  adalardan, Kadıköy’den, Bursa’dan gelen deniz ulaşımı ile Bağcılar-Kabataş tramvay hattını, Taksim’e çıkan füniküler sistemini ve otobüs duraklarını birleştirmeyi hedefliyor. Deniz trafiği ile raylı sistemin yan yana olduğu Kabataş’ta projeden sonra 10 bin metrekarelik bir meydanın da ortaya çıkacağı belirtiliyor. Ayrıca Fındıklı-Dolmabahçe arası araç trafiği de yer altına alınacak.

Bilgilendirme yok

Proje hakkında yeterince bilgilendirme yapılmadığını söyleyen yolcular proje ile ilgili sorularını defalarca BİMER’e veya Beyaz Masa’ya ilettiklerini fakat bir yanıt alamadıklarını ifade ettiler. Her gün yüzlerce İstanbullunun kullandığı Kabataş sahil hattı ulaşımının inşattan olumsuz etkileneceğinden endişe ediliyor. Vapurlarda dağıtılan anketlerde yolculara iskelenin nereye taşınmasını tercih edeceklerinin sorulması ise iskelenin inşaat süresince kapatılacağı iddiasını güçlendirdi fakat belirsizlik sürüyor.  Bu hattı kullanan yolcuların büyük çoğunluğunun projeden haberinin olmadığını da vurgulayan İstanbul Kent Savunması, derhal ayrıntılı bilgilendirme yapılmasını istedi. 

Projenin kamuya danışılmadan yapıldığı ve sit alanı olan Kabataş sahilinin dokusunun böyle bir projeyle bozulabileceği de konuşuluyor. Yapılan proje değişikliğinden sonra yeni projenin Koruma Kurulu’nun onayından geçmesi ve eğer deniz doldurulacaksa bunun çevresel etkilerini araştıran ÇED raporunun hazırlanması gerekiyor.

Şehir Plancıları Odası İstanbul Şube Başkanı Tayfun Kahraman, Bianet’e yaptığı açıklamada, “Deniz, kara, raylı hat entegrasyonunda trafiği de etkileyen sorunları çözmek için bir düzenleme lazım. Ancak bunun için ne denizi doldurmaya ne de trafiği yer altına almaya gerek var. Tüm hatlar çalışırken bu gibi düzenlemeler yapılabilir. Vatandaşlar 2-3 yıl sürecek inşaat süresince ne yapacak?” dedi.

İstanbul Kent Savunması’nın Kabataş açıklaması

Kabataş Martı Aktarma Merkezi Projesi’nin İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nde 13 Mayıs 2016 tarihinde kabul edildiğini öğrenmiş bulunuyoruz.

İstanbullular Olarak Bilmek İstiyoruz ve Soruyoruz!

Aktarma merkezi adı altında, denizin doldurularak, Dolmabahçe Camisi’nden, Fındıklı Camisi’ne kadar olan alanda, kanat açmış martı şeklinde bir yapının yapılacağı doğru mu?

Kabataş Martı Projesi adıyla anılan bu projenin yapımı ne kadar sürecek?

Bu sürede Kabataş Şehir Hatları, İdo, Budo ve Dentur iskelelerinden yapılan deniz ulaşımı nasıl yapılacak?

Deniz ulaşımında yapılacak bu değişiklikten etkilenecek yolcu sayısı nedir? Bu sayıyı kamuoyuna açıklamanızı istiyoruz.

Taksim-Kabataş Füniküler hattı kapatılacak mı?

Tramvay hattının son iki durağı olan Kabataş ve Fındıklı durakları iptal edilecek mi?

Kabataş’taki iskelelerin kapanması ile oluşacak değişikliklerden kentin diğer yerlerindeki trafik nasıl etkilecek ve nasıl telafi edilecek? Bu konu ile ilgili yapılmış olması gereken çalışmanın kamuoyuna açıklanmasını istiyoruz.

Bu projenin uygulanması halinde İstanbulluların ulaşım süresi ve ulaşıma ayırdıkları bütçe nasıl etkilenecek?

Kategoriler

Güncel Yaşam



Yazar Hakkında