'Kadınlar ne ister?' reklamına karşı kadınlardan imza kampanyası

Doğadan çay firmasının ‘Kadınlar ne ister?’ adlı reklam kampanyasının cinsiyetçi mesajlarını eleştiren kadınlar, reklamın geri çekilmesi için imza kampanyası başlattı.

Firmanın reklam filminde kadınların, ‘çanta’, ‘ayakkabı’, ‘ayakkabı isteyen erkek arkadaş’, ‘bakımlı olmak’, ‘çiçek’, ‘daha çok ayakkabı’ istediğini vurguladı. ‘#kadınlarneister‘ kampanyasıyla cinsiyetçiliği körüklediğini ve eşitlikçi anlayış için engel teşkil ettiğini ifade eden kadınlar, Change.org üzerinden reklamın bir an önce kaldırılmasını talep etti.

‘Kadınlar eşitçe yaşamak ister’

change.org üzerinden yayımlanan ve şimdiye kadar 2 bin 757 kişinin imzaladığı kampanyada  “Eşitçe yaşamak ister. Öldürülmemek ister, şiddet görmemek ister. Tecavüze ve tacize maruz kalmamak ister. Haklarının ihlal edilmemesini ister. Ayrımcılığa uğramamak ister. Eşit işe eşit ücret ister. Erkekler “kadınlar şunu ister” diye konuşmasın ister. Böyle cinsiyetçi reklamlar yapılmasın ister” ifadeleri geçiyor.  

Kampanyaya Twitter üzerinden de sert tepkiler verildi. Birçok kadın markaya ait çayları bir daha kullanmayacağını ifade edip kadınların cinsiyetçi reklam istemediğini dile getirdi.

Bir grup kadın da facebook üzerinden "kadınlar ne ister?" videosunu, altyazı ekleyerek eleştirdi: 

doğadan'ın "kadınlar ne ister?" temalı korkunç reklamına alt yazılı cevabımızdır.

Posted by Zeyno Pekünlü on 27 Nisan 2015 Pazartesi
 

Kategoriler

Güncel İnsan Hakları

Etiketler

Kadın hakları


Yazar Hakkında