SEÇMELİ DERS
Yaşayan diller direniyor
Okullara “Yaşayan Diller ve Lehçeler” başlığıyla seçmeli dersler kondu ama uygulama pratikte sorunlarla ilerliyor. TEOG’da çıkması daha muhtemel sorular yüzünden öğrenciler İngilizce, Matematik gibi derslere yönelirken, okulların da öğrencileri dini derslere yöneltmeye çalıştığı yönünde haberler var. Dersleri seçenler de “ayrımcı” olarak suçlanmaktan korkuyor.
Türkiye’de eğitim: Daha dindar, daha milliyetçi
Azınlık Hakları Grubu (MRG) ve Tarih Vakfı tarafından hazırlanan ‘Eğitimde Ayrımcılık Raporu’ yayımlandı. Rapora göre, eğitim sistemi dindar ve milliyetçi bir yaklaşıma sahip. Farklı din ve etnisiteye sahip olan öğrenciler, ayrımcı uygulamalarla baş etmeye çalışıyor. . Rapora göre, geçen yıl özel okul teşvik bursu kapsamında azınlık okullarına yapılan ödemeler, azınlık okullarının bütçelerinin ancak küçük bir kısmının karşılayabiliyor.Raporda azınlık okullarının yaşadığı statü sorununa da dikkat çekiliyor.
Anadilde ‘sembolik’ eğitim
Milli Eğitim Bakanlığı, bu sene ilk defa 18 kadro ile ‘Türkiye’de Yaşayan Dil ve Lehçeler’ seçmeli dersine atama yapacak. Fakat bu kapsama, sadece Kürtçe dilindeki öğretmenler giriyor. Akademisyen Selim Temo Ergül, Türkiye’deki anadilde eğitim için yapılan çalışmaları ve bu son atama hamlesini “zekice sayılamayacak bir aşağılama” olarak görüyor.
Lazca ders müfredatı hazır!
MEB Talim ve Terbiye Kurulu ilköğretimdeki Yaşayan Diller ve Lehçeler Dersi için hazırlanan Lazca müfredatı kabul etti. Lazcanın en geç önümüzdeki yıl seçmeli ders olması bekleniyor