BDDK, müşterisini aldattığı gerekçesiyle Finansbank’ı suçlu buldu.
Kamuoyunda büyük tartışmalara yol açan, ‘banka müşterilerini tenhada kıstırma’ skandalı ile ilgili inceleme tamamlandı. Taraf gazetesinden Bülent Onur Şahin’in haberine göre, BDDK, müşterilerini tenhada kıstırın talimatı veren e-postanın atıldığı Finansbank’ın, bankacılık kanununa aykırı olarak davrandığını tespit etti.
Bu inceleme sonucunda bankaya idari para cezası verilmesi kararlaştırıldı. Cezanın tutarı ise, açıklanmadı. Finansbank’a ceza kesildiğine ilişkin BDDK yazısı, bankayı kamu makamlarına şikâyet eden ve bu yüzden işine son verilen personelin davasının görüldüğü Ankara Sincan İş Mahkemesi’nin tutanaklarına da girdi. Söz konusu belge, davaya katılan Finansbank avukatları tarafından alındı. BDDK’nın kestiği cezanın ardından binlerce banka müşterisine dava açma hakkı doğması anlamına geliyor.
Bu kez Finansbank tenhada kıstırıldı
Bankacılık sektöründeki, ‘tenhada kıstırma skandalı’, Finanbank’ın eski Ankara 2. Bölge Müdürü H.U.’nun, banka personeline gönderdiği bir eposta ile ortaya çıktı. H.U.’nun gönderdiği e-postada, başarılı personel ‘tenhada müşterisini en iyi kıstıran kişiler’ olarak nitelendirilerek, bu kişilere 200 tam puan verildiği ifade ediliyordu. Skandal e-postanın ortaya çıkmasının ardından, konu BDDK, Hazine ve Rekabet Kurulu’na taşındı. BDDK da, gelen şikâyetler doğrultusunda Finansbank’ın müşterilerinden habersiz gerçekleştirdiği işlemler konusunda incelemeye aldı.
BDDK’nın yaklaşık bir yıldır devam eden incelemesi geçen ay sonuçlandı. Kurul, denetim dairesinden gelen raporlar doğrultusunda Finansbank’ın, bankacılık kanununa aykırı olarak hareket etiğine karar verdi. Ve bankaya da yasada yer alan hükümler doğrultusunda idari para cezası verilmesini kararlaştırdı. BDDK ve banka kaynakları cezayı doğrularken, cezanın tutarı konusunda ise bilgi verilmedi.
Finansbank: Açıklanacak bir durum yok
Taraf’ın sorularını yanıtlayan Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Şebnem Karaduman, açıklama yapılacak bir durumun söz konusu olmadığını söyledi. Karaduman, halka açık bir şirket olduklarını belirterek, kamunun bilgilendirilmesi gereken hususlarda, açıklama yapmakla hükümlü olduklarını ve gerekli bir durum olduğu zaman açıklama yaptıklarını vurguladı.
Hazine’nin incelemesi devam ediyor
Öte yandan, bankaların müşterilerinden habersiz yaptıkları sigortalar da ayrı bir inceleme konusu olmuştu. Bu çerçevede, bankalardan ve tüketicilerden gelen şikâyetler üzerine, Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü de ayrıca inceleme başlattı. Bu inceleme çerçevesinde Finansbank’ın da gerçekleştirdiği sigorta işlemleri mercek altına alındı. Söz konusu incelemenin ise halen devam ettiği öğrenildi. Bunun dışında yine bankacılardan gelen şikâyetler üzerine Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı müfettişleri, bankacıların çalışma şartları konusunda denetim başlatmışlardı. Bu denetimin de halen devam ettiği öğrenildi.